آیا می دانید که از ارتباطات بی سیم بیش از ۳۰ سال در برنامه های صنعتی استفاده شده است. بله، کنترل بی سیم وسایل نقلیه خودکار و جرثقیل های انبار از اولین برنامه ها بودند.

ارتباط بی سیم صنعتی برای راه حل هایی با مجتمع های سیستم، سازمان های دولتی و شرکت های صنعتی به تدریج گسترش یافتند و در طول ۱۰ سال گذشته فن آوری های رادیویی استاندارد شده اند، همانند شبکه بی سیم و فناوری بلوتوث که به فناوری های پیشرو در کاربرد های اتوماسیون صنعتی تبدیل شده اند.

برای مشاهده و خرید انواع محصولات برق صنعتی با مراجعه به فروشگاه برق و صنعت بین‌الملل (الکتروملل) می توانید با استفاده از فیلتر ها محصول مد نظر خود را انتخاب کنید و یا در صورت نیاز از مشاوران تخصصی راهنمایی دریافت کنید.

مزیت ارتباط بی سیم صنعتی چیست؟

یک مزیت قدرتمند شبکه های بی سیم این است که آن ها می توانند به راحتی برای انتقال داده ها به قسمت های مختلف استفاده شوند که دیگر نیاز به اجرای زیرساخت ها و استفاده از کابل های گران قیمت نمی باشد. علاوه بر انعطاف پذیری مکان، فناوری های بی سیم ارتباطات، ارتباط لحظه ای برای برنامه ها ارائه می کند و SCADA و RTU پهنای باند بالا برای انتقال فیلم استفاده شده برای امنیت از راه دورو همچنین هزینه ی کلی مالکیت کمتری دارند.

موارد استفاده از شبکه های بی سیم

آیا تا به حال فکر کرده اید که اطلاعات مانند پیام های متنی، تصاویر، فیلم ها و صوت چگونه بین تلفن های متصل بی سیم، کامپیوتر ها، لپ تاپ و دوربین ها حرکت می کنند؟

برای اکثر آنها جادویی است اما اگر در مورد نیروهای نامرئی ای که تمام کار ها را انجام می دهد که الکترومغناطیس نام دارد یاد بگیریم، می توانیم آن را درک کنیم. الکترومغناطیس ایجاد یک میدان مغناطیسی از حرکت ذرات باردار الکتریکی یا از حرکت یا تعامل بین برق و مغناطیس می باشد. مانند زمانی که یک میدان الکتریکی متغیر، یک میدان مغناطیسی ایجاد می کند و یا برعکس، هنگامی که یک میدان مغناطیسی متغیر یک میدان الکتریکی ایجاد می کند.

همین نیرو برای انتقال امواج رادیویی هنگام جریان متناوب الکتریکی، انتشار سیگنال از طریق سیم های داخلی به آنتن فرستنده که به نوبه خود باعث ایجاد ارتعاش در الکترون ها و تولید امواج رادیویی می شود استفاده می شود.

اساسا آنتن جریان متناوب را به عنوان یک موج الکترومغناطیسی می تابد اینجاست که انتقال بی سیم شروع می شود. زمانی که امواج رادیویی با سرعت نور از هوا عبور می کنند و زمانی که این امواج به آنتن گیرنده می رسند، آنها باعث می شوند تا الکترون ها در میان آن مرتعش شوند، درحالی که همان موج تولید شده توسط رادیو فرستنده را دوباره ایجاد می کنند.

در مرحله ی اول ( شماره ی ۱ )، برق به آنتن فرستنده می رود و باعث می شود تا الکترون ها به سمت بالا و پایین مرتعش شوند که باعث ایجاد امواج رادیویی می شود.

درمرحله ی بعدی ( شماره ی ۲ )، امواج رادیویی با سرعت نور در میان هوا شروع به حرکت می کنند.

و زمانی که در مرحله ی سوم ( شماره ی ۳ ) امواج به آنتن گیرنده می رسند، باعث می شوند تا الکترون ها درون آن مرتعش شوند.

و این امر به نوبه خود جریان الکتریکی تولید می کند که صدا یا داده اصلی را دوباره تولید می کند.

 

امیدواریم این فیلم برای شما مفید باشد، درصورتی که تمایل به تبادل اطلاعات و یا تبادل تجربیات خود با دیگران در این زمینه دارید، با گذاشتن دیدگاه خود ما را بهره مند سازید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *